Megérkezett a vadiúj BMW Scrambler!
Néhány héttel ezelőtt, miközben a Ducati balatonboglári műhelyében éppen az aktuális szervízt csinálták a fiúk a motoromon, elmentünk ebédelni Erdős Tamással, a Full-Gas tulajdonosával.
Sok egyéb téma mellett persze szó esett a vadiúj BMW Scramblerről is, hiszen néhány hete érkeztek meg az első darabok a boglári márkakereskedésbe. E bömös „előfutáráról” egyébként itt írtam a Route42 blogfolyamában.
Korábbi cikkeink a Route42-őn scrambler témában: cikk-1, cikk-2, cikk-3, cikk-4, cikk-5, cikk-6, cikk-7, cikk8.
Korábbi cikkeink a Blogger42-őn BMW R9T témában: cikk-1, cikk-2, cikk-3, cikk-4, cikk-5.
A BMW Motorrad már a kezdetektől fogva roppant tudatosan (Made in Dajcsland, ugye) építi a cég 90. évfordulójára bemutatott jubileumi RnineT karrierjét. Már a 2013-ban forgatott bemutató filmben a Roland Sands Design (Sands maga), a Blitz Motorcycles (Fred Jourden), az El Solitario (David Borras) és az Urban Motor (Peter Dannenberg) szakállas arcai motoroznak együtt önfeledten gitárzenére a BMW Motorrad dizájn főemberével, Ola Stenegarddal. (Ebben a filmben természetesen még az R9T Roadster látható, nem az új Scrambler modell.)
Azt is lehet érezni, hogy a BMW-nek „van még terve” ezzel a modellel, nem áll meg az innováció a most bemutatott scrambler verzióval. Szóval a Yamaha Yard Built szekciónak és a Ducati Garage-nak is tartani kell a lépést a németekkel (mondjuk a Ducati az Audié), ha a retro hullámon ők is tartósan együtt akarnak utazni a BMW-vel. (A „többiekről” nem is beszélve, hiszen a japánokon kívül itt tolong még pl. a Triumph, a Norton (?), a Moto Guzzi, sőt a Husqvarna is.)
Jó hír, hogy a korábban bemutatott R9T Roadster 5 milliós induló árához képest a BMW Scrambler árcédulája 4,4 millióról indul. Persze még „ez az összeg sem alacsony”, hiszen pl. a Yamaha XSR 700-at már 2,548 millióért haza lehet vinni. Ugyanakkor a BMW száztíz lóerős blokkal rendelkezik, a Ducati Scrambler és a Yamaha XSR 700 hetvenöt lóerejével szemben.
Persze ott az XSR 900 is 3,348 millióért, annak akinek fontos az a plusz egy henger és negyven lóerő 800.000 forintért (és esetleg a haverokkal folytatott fallosz egó köbcenti összemérésért.) Továbbá a „zuhanyhíradó szerint”, hamarosan érkezik a 400-as (Sixty2) és 800-as után egy nagyobb, (1100-es?) Ducati Scrambler is.
Az új BMW R9T Scrambler természetesen „jól hozza” a kívánt klasszikus optikai forma-jegyeket, hiszen pont ettől lesz eladható. Teleszkópvédő harmónikák, analóg fordulatszámmérő, magasra húzott (kettő-az-egyben) kipufogók, nagy kerekeken „terepes” gumik, a Roadsterhez képest hosszabb rugóutak, kényelmesebb ülés és kormánypozíció jellemzi az újdonságot. A modulrendszerű vázszerkezetnek köszönhetően a segédváz pedig ezen a motoron is könnyen levehető, ezért viszonylag egyszerűen egyszemélyessé szerelhető a szerkezet. (Már amennyiben tényleg erre vágyunk…)