Oct
25
2016

Megérkezett a vadiúj BMW Scrambler!

Néhány héttel ezelőtt, miközben a Ducati balatonboglári műhelyében éppen az aktuális szervízt csinálták a fiúk a motoromon, elmentünk ebédelni Erdős Tamással, a Full-Gas tulajdonosával.

Sok egyéb téma mellett persze szó esett a vadiúj BMW Scramblerről is, hiszen néhány hete érkeztek meg az első darabok a boglári márkakereskedésbe. E bömös „előfutáráról” egyébként itt írtam a Route42 blogfolyamában.

BMW Scrambler

Korábbi cikkeink a Route42-őn scrambler témában: cikk-1cikk-2cikk-3cikk-4cikk-5cikk-6cikk-7cikk8.

Korábbi cikkeink a Blogger42-őn BMW R9T témában: cikk-1cikk-2cikk-3cikk-4cikk-5.

BMW Scrambler

BMW Motorrad már a kezdetektől fogva roppant tudatosan (Made in Dajcsland, ugye) építi a cég 90. évfordulójára bemutatott jubileumi RnineT karrierjét. Már a 2013-ban forgatott bemutató filmben a Roland Sands Design (Sands maga), a Blitz Motorcycles (Fred Jourden), az El Solitario (David Borras) és az Urban Motor (Peter Dannenberg) szakállas arcai motoroznak együtt önfeledten gitárzenére a BMW Motorrad dizájn főemberével, Ola Stenegarddal. (Ebben a filmben természetesen még az R9T Roadster látható, nem az új Scrambler modell.)

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Azt is lehet érezni, hogy a BMW-nek „van még terve” ezzel a modellel, nem áll meg az innováció a most bemutatott scrambler verzióval. Szóval a Yamaha Yard Built szekciónak és a Ducati Garage-nak is tartani kell a lépést a németekkel (mondjuk a Ducati az Audié), ha a retro hullámon ők is tartósan együtt akarnak utazni a BMW-vel. (A „többiekről” nem is beszélve, hiszen a japánokon kívül itt tolong még pl. a Triumph, a Norton (?), a Moto Guzzi, sőt a Husqvarna is.)

Jó hír, hogy a korábban bemutatott R9T Roadster 5 milliós induló árához képest a BMW Scrambler árcédulája 4,4 millióról indul. Persze még „ez az összeg sem alacsony”, hiszen pl. a Yamaha XSR 700-at már 2,548 millióért haza lehet vinni. Ugyanakkor a BMW száztíz lóerős blokkal rendelkezik, a Ducati Scrambler és a Yamaha XSR 700 hetvenöt lóerejével szemben.

Persze ott az XSR 900 is 3,348 millióért, annak akinek fontos az a plusz egy henger és negyven lóerő 800.000 forintért (és esetleg a haverokkal folytatott fallosz egó köbcenti összemérésért.) Továbbá a „zuhanyhíradó szerint”, hamarosan érkezik a 400-as (Sixty2) és 800-as után egy nagyobb, (1100-es?) Ducati Scrambler is.

Az új BMW R9T Scrambler természetesen „jól hozza” a kívánt klasszikus optikai forma-jegyeket, hiszen pont ettől lesz eladható. Teleszkópvédő harmónikák, analóg fordulatszámmérő, magasra húzott (kettő-az-egyben) kipufogók, nagy kerekeken „terepes” gumik, a Roadsterhez képest hosszabb rugóutak, kényelmesebb ülés és kormánypozíció jellemzi az újdonságot. A modulrendszerű vázszerkezetnek köszönhetően a segédváz pedig ezen a motoron is könnyen levehető, ezért viszonylag egyszerűen egyszemélyessé szerelhető a szerkezet. (Már amennyiben tényleg erre vágyunk…)

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

BMW Scrambler

Szólj hozzá!