Oct
23
2018

A scrambler sztori gyökereiről

Az orcánkat (is) jótékonyan borító, ezen testrészünkön (némelyeknél) viszonylag vastagnak mondható legnagyobb szervünk, (AKA/GY.K.) bőrünk védelme mögé bújván, e bonyolult mondatot egy meglehetősen vaskos képzavarral tovább súlyosbítván, induljunk az egyhengeres zongorától.

A Ducati még 1962-ben mutatta be kettőötvenes scramblerét. Nyolc évre rá, 1970-ben pedig elindult hódító útjára a híres, már valódi off-road képességekkel rendelkező, a veteránosok körében máig roppant közkedvelt és keresett, „abbanmégbennevoltazanyag” R/T 450-es! 27 lóerő, 145 kiló (mondom, hogy benne volt az anyag!), 5 sebesség, 130 káemhá végsebesség jellemezte ezt a vasat.

Ducati Scrambler 450

Ducati Scrambler 450 Ducati Scrambler 450

Alkotói gyártották ezt a modellt ’64-től 350-es ’70-től pedig 125-ös blokkal is. A ’60-as években az amerikaiak, sőt a japánok is imádták ezt a stílust, az óceán túlpartján az olaszok tulajdonképpen erre a hullámra ültek fel a kis egyhengeres, bütykös gumis könnyű terepvadásszal. Közben persze az angolok sem tétlenkedtek, még ‘62-ben bemutatták, a később szintén legendássá vált Triumph Scrambler (TR6C) modelljüket.

Egyébként ’64-ben egy ilyennel indult Steve McQueen az NDK-ban („Z” generáció majd ráguglizik) megrendezett hatnapos endurón! Továbbá azokon a híres kaliforniai sivatagos képeken is sokszor ilyen szerkezettel röpköd a „kúlság királya” a dűnék fölött és/vagy között.

Steve Mcqueen

2014-ben persze a Triump is felült a népszerű retro hullámra, amikor a Ducatitval kábé egyidőben ők is felújították ezt a hatvanas évekből származó modellt és előálltak a jelenkori verziójával.

Triumph Scrambler

A márka marketingesei pedig jó ütemérzékkel, (ügyes Product Placement) betolták az aktuális Jurassic (World) filmbe a motort. A filmben szereplő három darab egyike végül 28.000 fontért kelt el egy jótékonysági árverésen, ami nem is rossz, ha az eredeti árat (7.900 font) vesszük alapul.

Jurassic World

A pénzt egyébként a Route42 olvasói számára már biztosan „ismerősen csengő Distinguished Gentleman’s Ride szervezet kapta, aki a hivatalos charity partnere a Triumphnak már évek óta. A másik dzsurasszikparkos mocit a fenti képen látható főszereplő, Chris Pratt maga „vihette haza”, míg a harmadik a Triumph múzeumban lelt otthonra. Szóval szeretett és nagyrabecsült polgár- és motorostársaim, nyugaton a helyzet fokozódik, a megállíthatatlan „szkremblerizáció” nagy erőkkel folytatódik tovább, már-már a magyar végvárakat ostromolják a hullámai! Tartsuk szárazon tehát a puskaport és nedvesen motorjaink tankját, hátha …

Szólj hozzá!