Nov
2
2021

Shelby, de nem Mustang

2018 nyarán érkezett a hír, hogy a Norton is felül a scrambler vonatra. Ennek kapcsán (többek között) a következőket írtam:

„Tekintettel a tradicionális angol autó/motorkerékpár márkák „hányatott” életére, mi csak drukkolni tudunk, hogy a Norton Atlas hasonló erővel vegye vállára a patinás brit motorgyártót, ahogyan Prométheusz tesója, az Atlanti-óceán névadója, a hasonló nevű titánleszármazott mitológiai görög óriás tette azt az égbolttal. (Mondjuk neki büntiből kellett, ráadásul először Héraklész verte át csúnyán egy átlátszó trükkel, utána Perszeusz dermesztette kővé Medusza levágott fejével…”

Norton Atlas persze már több mint fél évszázaddal (!) ezelőtt is létezett.

Például a mai cikk 750 köbcentis alanya 1962-ben gördült ki a gyárkapun. Egy ausztrál fickó, nevezetesen Tim, néhány évtizeddel később pedig jól átépítette. Ő a tulajdonosa is a Shelby-nek elnevezett különleges járműnek, sőt ő maga versenyez is vele. Persze kiállításokra is gyakran meghívják a háromkerekű vasat, legutóbb éppen a múlt szombaton megrendezett Six One rendezvényen csodálhatta meg a közönség.

Tim egyébként a Classic Wheels & Spokes, Otway Hydroblasting & Metal oszlopos tagja, csodálatos műhelye mindig dugig van oldalkocsis motorokkal és egyéb komoly versenygépekkel. Az „aussie” kraftoló-zseni feleségével együtt rendszeresen versenyez az ausztrál klasszikus oldalkocsis bajnokságban is, amely mezőnyben kétségtelenül az általuk épített motor a legszebb!