Mar
27
2018

Sapcafé Xjracer

2013 elején a hazai Yamaha importőr óvatlanul Sapi flexe alá engedett egy soros négyes léghűtéses XJR 1300-ast, hogy a Mester egy könnyen motorozható Café Racert varázsoljon belőle a 2013-as EMAT-ra (Épített Motorok és Autók Találkozója).

Azt azonban valószínűleg egyikük sem tudta (akkor még), hogy az XJR-eket a gyárban nem feltétlenül úgy szerelik össze, hogy megkönnyítsék egy magyar betyár dolgát, amikor az majd Café Racert akar faragni a finom szerkezetből. (E cikk címéért természetesen elnézést kérünk.)

Az építés fázisai. (A montázs a Totalbike képeiből készült. Köszönjük!)

Az építés fázisai. (A montázs a Totalbike képeiből készült. Köszönjük!)

Talán emiatt az „empátia hiány” miatt is a légszűrőházat csak a blokk kivételével lehetett volna kiszedni a vázból, ezért Sapi a könnyebb eltávolíthatóság érdekében azzal a keresetlenséggel vágta ketté fűrésszel a házat, ahogy Nagy Sándor kihúzta a, Gordiasz szekerének jármát és rúdját összetartó szeget. Sapi így a maga, Nagy Sándor Ázsia ura lett. Sapi Jedi a műszercsoport házának is nekiesett a lézerkarddal, miután a felnyitás után kiderült, hogy „sok benne a légüres tér” (idézet Sapkától) szintén „elküldte” tehát fogyni és szálkásodni ezt a szerkezet csoportot is.

Az üléslap és a motor feneke alumíniumból készült. A két vázcsőt összekötő elemre épült a fenéktámla rögzítése és a jellegzetes CR farok idom tartója is. Szolidabb láncvédőt kapott a „naked” Yamaha, illetve speciális, küllős kerekeket, melyek beszerzése „nem volt egyszerű”. A híres, általam is nagyra tartott dán csapat, a Wrenchmonkeeys is épített XJR 1300-ból Café Racert korábban, szintén küllős kerekekkel. A dánok le is tudták volna gyártani az itthoni géphez is a kerekeket. Potom másfél millió forintnak megfelelő euróért!

Sapka végül máshonnan rendelt küllős kerekeket az említett summa feléért. Annak idején, a Sapka Műveknél tett szokásos gyárlátogatásom során, a saját vas körüli réveteg álldogálás és hosszas egyeztetés után csináltam néhány képet Nektek erről a motorról is, hogy Café Racer ügyben ne érjen a részrehajlás vádja. (Pedig de. Naná!) Továbbá ráérősen megkérdeztem Sapkát, hogy:

„Egy Jaguar XJR-ből mekkora meló két Café Racert építeni?”

Yamaha XJR Café Racer
Szólj hozzá!