Mar
10
2020

Fekete gatya

A képeken látható motor 30 nap alatt készült el! Mondom (írom) harminc!

Ráadásul ezen a bolygón, időgép nélkül és nem a Harley gyárban Milwaukee-ban, hanem egy független műhelyben, a Garage Company Customs nevű cégnél. Talán e miatt a sietség miatt lett a neve „fekete gatya” (Negro Pantalones). Az őrült kapkodás azonban, mindannyiunk örömére csak a „név” „választáson” hagyott súlyos, négy héten túl (sem) gyógyuló nyomokat, a kivitelezés minőségén nem.

A kényszerű (és a motorépítésben szokatlan) gyorsaság oka egyébként az volt, hogy Larry Pierce-et, a motorépítő műhely tulajdonosát 2010-ben felkérték az Artistry in Iron Master Builder Championship szervezői, hogy építsen egy vasat a bajnokságra. A megkeresés éppen jókor jött, mivel a motor-szobrász banda régi ügyfele, Randy Dow éppen felkérte őket egy vintage stílusú, de új komponenseket is tartalmazó kétkerekű építésére. A wishbone vázat a Bare Knuckle Choppers szállította le, a PanHead blokkot az S&S gyártotta, továbbá a Harley-tól érkezett egy klasszikus (repop) springer villa a motorhoz.

(Majdnem) minden „egyéb” alkatrészt (tank, kormány, ülés, kipufogó) a Garage Company maga gyártott le. Végül a Fekete Nadrágot a Kék Hold csapat (Blue Moon Kustoms) fényezte le. (A Harley felirat pedig tényleg fordítva van, nem én forgattam be rosszul a képet.) A történet tragikus fordulata, hogy a négy héten át tartó „éjjelnappalozás” után, két nappal azelőtt, mielőtt elindultak volna a srácok Las Vegasba a motorépítő bajnokságra, Larry rossz hírt kapott.

Három közvetlen családtagját meggyilkolták.

Így már nem tudták időre befejezni a motort. Annyit azonban biztosan „megérdemelnek” a fiúk, hogy e cikkben Magyarországon is méltassuk az érdemeiket.

Szólj hozzá!