Feb
9
2021

Tisztelet a donornak!

Nagyon büszkék vagyunk a CaféRacer.42-re, hiszen 2014-ben az AMD Motorépítő Világbajnokság Café Racer kategóriájának 5. helyét szerezte meg!

Továbbá itthon elnyerte az EMAT (Épített Motorok és Autók Találkozója) Café Racer kategóriájának első díját! 

Az építés teljes folyamatáról ebben a cikkben számoltunk be, a fotókat pedig ebben a Flickr albumban találjátok meg. Ma pedig, tiszteletem jeléül, az építés alapjául szolgáló R65-öst mutatom be. A Bayerische Motoren Werke e büszke boxer szívvel szerelt járműve 1985-ben hagyta el először a gyár kapuit. Vásárlóinak 8.980 (persze nyugatnémet) márkát kellett az eladó markába leszurkolni, hogy kényelmes nyergébe pattanhassanak.

A gyár nyolc évig szolgálta ki az igényeket, így összesen 8260 darabot raktak össze a dolgos munkás kezek a négyütemű, léghűtéses, 650 köbcentis motorból, hogy vezetője 6,8 másodperc alatt érhesse el a 100 km/h-t és 173 km/h végsebességgel repeszthessen a már akkor is jó minőségű autobahnon. 

Nedves olajteknővel és szemmel, illetve száraz kuplunggal és humorral készültek e vasak Németországban.

Negyvennégy lóerő, huszonkét literes tank, öt sebesség, hengerenként két szelep és egy kuplungtárcsa segítette boldog tulajdonosát, hogy első útján hazamotorozzon az új járművel és Brembo két dugattyús fékek, hogy meg is tudja állítani a teletankolt motor 205 (+vezető) kilóját.

Gute fahrt!

Szólj hozzá!