Nomen est omen?
Sokféle kétkerekűről írtunk már e helyütt, létezik azonban egy olyan márka, amelyről még soha.
Mentségünkre talán csak az szolgálhat, hogy az egyik legfiatalabb, nagykorúvá is csak európai értelemben érett brandről van szó, amelyik már ráadásul nem is létezik. Ha hisztek abban, hogy a név (akár) sorsokat is meg tud határozni, ez a márka az ellenpélda, a Polaris ugyanis hét éve leállította a gyártást. Éppen a cég (Victory Motorcycles) fiatalságát tartotta az egyik legnagyobb kihívásnak Rudy Banny is, a Tatoo Projects reklámügynökség alapítója, aki annak idején reszelgetni volt hivatott a Victory marketingjét.
A Harley 121 éves, az Indian 123 éves múltra tekint vissza, egy olyan kontinensen, amit (bő) 500 évvel ezelőtt még Indiának gondoltak és ahol az „antik” tárgyaknak, illetve járműveknek óriási kultusza van. Ha pontosak akarunk lenni, az Indian kapcsán azért azt el kell mondani, hogy csak 1928-tól hívják így a márkát, ráadásul 1953-ban tönkre is ment a cég, csak 2011-ben támasztotta fel szintén a Polaris Industries a brand-et.
Mondjuk a Harley is majdnem csődbe ment a hatvanas évek végén.
Visszatérve a Tattoo Projects cégre, a marketing tevékenységük mellett „hobbiból” motorokat is építenek a fiúk. Ennek az áldásos „melléktevékenységüknek” az eredménye volt a Victory Gunner. A vas, Rudy szerint egy igazi modern, bad-ass amerikai izom motor, egy kis old-school bobber-café felhanggal. (Ez a mondat „magyarul” tényleg elég hülyén hangzik.) A motorkerékpár hátsó fertálya valóban elég vadra sikerült. Tetoválóék a kedvenc brat-café ülésüket, a Nitroheads nyerget rakták a szörnyre, továbbá „lecsapták” a váz hátsó részét. Ehhez a „manőverhez” alumínium merevítő elemeket kellett elhelyezni az ülés kellő alátámasztásához, merevítéséhez.
Az aksit kisebbre cserélték a legények és bedugták egy erre a célra gyártott bőrtáskába, amelyet Colsen Keane kreált a csapatnak. Elölre egy Suzuki GSX-R adta oda önként villáját a siker érdekében. A 3,5×16-os küllős kerekek dupla féktárcsát és Firestone Deluxe Champions gumikat kaptak. A Biltwell Tracker kormányon Arlen Ness „könnycsepp” visszapillantó trónol, az utat dupla fényszóró világítja, erősítve a streetfighter stílust. A sebességet a Motogadget MotoScope Mini ledje mutatja.
Már annak, akit ez az információ érdekel.
A csapat elmondása szerint az egyik legnagyobb kihívás a Victory széles, könnycsepp alakú tankjának átalakítása volt, annak speciális alsó csatornája miatt. Az átalakított üzemanyagtartály kisebb és egyszerűbb lett és kapott egy Monza tanksapkát. Az Elite Metal Designtól Brendon Thompson tényleg jó munkát végzett. Ahogyan a „szabadidejében” reklámgyártó kisiparos Tattoo Projects team is!