Jul
2
2019

Bicska és motor egy projektben

A kollaborációk és az elektromos járművek korát éljük. Ma egy olyan projektről számolunk be, amely mindkét trendnek egyaránt megfelel.

Öt cég állt össze, hogy a 20 darab 70.000 eurós „nyári mikuláscsomag” összeállhasson. Ezért a szép summáért az ember lánya (esetleg fia) kap bicskát, zakót és bukósisakot. Utóbbi különösen hasznos és „egészséges” egy országúti zakóhoz… (Mea culpa a morbid szóviccért!)

Ja, és még egy elektromos motorkerékpárt is betuszkoltak a balga belgák „bónuszként” a huszonhárom millió forintos összeállításba!

A kétkerekű troli 215 kilóját (hiába a karbon test, alumínium kerék) egy 22 kilowattórás lítium-ion aksi mozgatja. Az akkumulátor 80%-ra 20 perc alatt tölthető fel és teljes töltöttséggel kb. 330 kilométer hatótávolsággal rendelkezik.

A jármű jellemzőiről távirati stílusban: léghűtéses DC 3-phase motor, Öhlins csillapítás (elől FGRT-00, hátul TTX36), Beringer Aerotec fékek, OZ Gass-R kerekek Dunlop SportSmart TT abroncsokkal. Essék szó a kollaboráció további tagjairól is. A slim cut, méretre készülő, protektoros „motoros zakót” (szeptember 29-én DGR Budapest!) a Cafe Custome gyártja, a Carbon Heroine MM.01 bukósisak a Hedontól érkezik, a damaszkuszi acélból, titánból és karbonból készült kés pedig a Studio Blade gyárából csatlakozik az elit alakulathoz.

Az N60 MM.01 nevű motorkerékpárt a The Mighty Machines felkérésére a nagy múltú belga Saroléa csapat készítette. Utóbbi márkát 1850-ben (!) alapította Joseph Saroléa. Az üzem, hasonlóan a BSA történetéhez, eleinte fegyvergyárként működött, majd 1892-től kerékpárokat, 1901-től pedig motorkerékpárokat gyártottak. Érdemes átfutni a patinás márka közel 170 éves (!) múltját ezen a linken.

Továbbá, ha már úgyis a honlapjukon bóklásztok, szintén érdemes egy (sőt sok-sok) pillantást vetni a 49 példányban limitált másik full elektromos versenygépükre is, amely (nem véletlenül) a MAN X7 nevet kapta a „Saroléa keresztségben”. (A Tourist Trophy állandó résztvevője a brand.) Két aksi választható a motorkerékpárhoz, az egyik 18 kWh-ás az erősebb pedig 22 kWh-át tud. Kis motiváció a nézegetéshez: 163 lóerő, 450 Nm nyomaték lövi röpke hááárom másodperc alatt százra ezt a célszerszámot!

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Szólj hozzá!