Mar
24
2020

Egy cél, két testvér, 199 lóerő

Nem véletlen, hogy a BikeEXIF az Editor’s Choice TOP15-ös listájához a PRAËM BMW-jét választotta borítóképnek annak idején.

Egy híján kettőszáz szilaj lovat zsúfoltak bele ebbe a bajor szörnybe alkotói. Ráadásul nem csak rövid vágtákra hangolták ezt az összeszokott ménest a derék német és francia mérnökök, hanem már a motor arculatával is kifejezték, hosszabb menetekre (endurance race) is képes a megfelelő idomokkal ellátott járművük. A francia BMW Motorrad vezetői a PRAËM szerszámai közé vetették az ezres (S 1000 RR) gépet és szerintem nem csalódtak.

A Berneron tesók (Sylvain és Florent) ezúttal is jó munkát végeztek, bár még csak 50 évet éltek meg ezen a bolygón. (Nem koponyánként ötvenet, hanem ketten együtt.) Igaz, versenyző családban nőttek fel, így érthető az elkötelezettségük a hetvenes/nyolcvanas évek versenygépei iránt.

Ez a gép a teljesítményről ÉS a stílusról szól, nem pusztán a stílusról.” – mondta Sylvian.

Persze a motor designja sem hagy semmi kívánnivalót maga után. Remekül hozza a ’80-as évek endurance versenyeinek stílusát. Ráadásul a festés is különleges, ugyanis az első „BMW Art Car”, az Alexander Calder 3.0 CSL fényezésére hajaz, amely 1975-ben versenyzett a híres Le Mans-i 24 órás versenyen. A módosított (a gyárinál öt centivel hosszabb) alumínium tank kapott egy Stäubli endurance-stílusú gyorstöltő tanksapka rendszert, ezzel is erősítve a motorkerékpár távolsági versenyekre hangolt arculatát.

Nem meglepő módon a kerekek és a féktárcsák is karbonból vannak. (Utóbbi karbon-kerámiából.) Végül a franciák jónak látták, ha az elején említett 199 ló „izzadtsága” egy titánium Akra’ kipufogón keresztül hagyja el látványosan (és hangosan) a motort és a forgalmat. Szerintem jól gondolták…

Szólj hozzá!