Jun
18
2019

Egy túl hangos scrambler

A scramblerek az elmúlt években egyre népszerűbbekké váltak.

Ebben a sikerben „univerzalitásuk” is szerepet játszhatott, hiszen ezek a járművek éppúgy megállják a helyüket könnyebb terepen, mint amennyire alkalmasak a városi dzsungelben való garázdálkodásra. (A story gyökereiről itt írtunk.)

Amikor a tajvani (sőt tajpeji), Max ma vezette 2Loud Custom csapat nekiállt, hogy egy BMW R9T-ból scramblert faragjon, jól tudták, hogy számtalan építő már kitaposta számukra ezt az utat. A BMW e modern klasszikusából már kismillió motorkerékpárt építettek, nyilván scramblerek tucatjait is.

Az építés a szokott lecsupaszítással kezdődött, nagyon gyorsan eldöntötte a team, hogy megszabadulnak az eredeti üzemanyagtartálytól, és egy sokkal kisebb egységre cserélik ki, hogy markánsabban megmutassák a gyári tank által részben elrejtett vázat és a méltán híres bömös boxert.

Az eredeti kerekeket megtartották, de új Pirelli MT60RS gumiabroncsokat szereltek rájuk. Az eredeti monoshock-ot egy állítható Gears Racing H2P egységre cserélték, kétirányú csillapítással, aktív szelepdugattyúval és rugós előterhelés-beállítással.

A jármű motorját „jet-fekete” hőálló festékkel újrafújták, a vas új, rozsdamentes acél kipufogót kapott, továbbá a legények felszereltek egy pár K&N nagy teljesítményű légszűrőt is. A motor hőmérsékletének kordában tartása érdekében pedig egy új Arch (Keanu Reeves rulez!) olajhűtő is beépítésre került.

Az eredeti féklámpa, jelzőfény és fényszóró eltávolításra került. A motor végül egy MS Pro alumínium ötvözet CNC-vágott hátsó lámpát és egy 4,5 colos krómozott fényszórót kapott.

A hátsó segéd-váz újratervezésre került az új, kézzel készített bőrülés miatt, az üzemanyagtartály pedig acélból készült el, a tetején egy kézzel formázott borítással. Az elkészült bitang a 2Loud Custom egyedülálló stílusának ékes bizonyítéka, és úgy tűnik, hogy remek szórakozás lehet vele a városban cikázni.

Külön dicséret a tajvaniaknak a frappáns cégelnevezésért (2Loud – túl hangos)! Ez a motor, a saját gyári BMW R9T scrambleremből kiindulva, legalább olyan hangos lehet, mint a BMW Motorrad marketing harsonái, és megközelítőleg olyan harsány, mint a Harley Softail-em Vance & Hines kettőazegybenje…

Is music too loud, or are you too old?

Forrás: Silodrome

Szólj hozzá!