Dec
10
2019

Board Tracker Harley

A ma bemutatandó bitang ellopta a show-t Indonéziában!

Nem csoda, a Smoked Garage hihetetlen Harley-ja az elmúlt évtized egyik legradikálisabb átépítése! A különleges vasat, Ázsia egyik legnagyobb custom motoros rendezvénye, a híres Suryanation Motorland rendezvény szervezői rendelték meg Jakartából. A feladat „egyszerű” volt: az épített jármű „döntse le a lábáról” a kiállítás látogatóinak ezreit!

A Smoked Garage csapata számára nem volt idegen ez a rendezvény: az általuk épített Royal Enfield Himalayan egy évvel ezelőtt hatalmas sikert aratott az indonéz kiállításon. A társaságnak két központja van: az egyik az ausztráliai Brisbane-ben, a másik Bali szigetén, Denpasar városától nyugatra. A Balin található bázison, 15 fős csapatának segítségével Nicko Eigert alapító építette ezt a motorkerékpárt.

„Egy napon telefonhívást kaptunk a Suryanation-től, hogy szeretnénk-e egy ikonikus motorkerékpárt építeni” – mondja Nicko.

„Meg kellett mutatnunk nekik, hogy mit gondolunk egy ilyen motorról 2019-ben, ezért elkészítettük a »neo board tracker« koncepcióját, melyet a show szervezői végül elfogadtak.”

A rendezvényig mindössze három hónap volt már csak hátra, de Nickónak hál ’istennek volt elegendő erőforrása a munka elvégzéséhez. A kiválasztott „donor” végül egy Harley-Davidson Softail lett, amelyből azonban lényegében csak az 1340 köbcentis erőforrást tartották meg, amely masszív, 76 font/láb (103 Newtonméter) nyomatékra képes gyári állapotában.

Az amerikai erőforrás végül egy ramjet-stílusú légszűrővel táplálva egy teljesen egyedi vázba lett beillesztve, amely króm acélcsövekből van hajlítva, a felső cső alatt pedig a kétrészes, egyedi alumínium tank helyezkedik el. Az íves keretes bölcső futurisztikusnak hat, csakúgy, mint a hardtail hátsó traktus. A gumik ötletes üreges aggyal rendelkező kerekeken futnak, amelyek lehetővé tették, hogy a jármű szokatlan „Tron motor-szerű” megjelenést kapjon.

Egy kompakt, kézzel készített kettő-az-egyben kipufogórendszer kígyózik a V2-es körül, a váz kerületén belül. A kerekeket LED-rendszer világítja meg; később ezek programozhatók lesznek, hogy megmutassák, milyen sebességgel halad a jármű, vagy hogy miként változik a kanyarodási szöge a kerekeknek.

A jármű részei jellemzően egyedi gyártásúak, egészen a 26 hüvelykes kerekekig, amelyeket Shinko 777 cruiser gumiabroncsok borítanak. Az agyakhoz rögzített féktárcsák átmérője kb. 20 hüvelyk, kettő található elöl és egy hátul. Az első féknyergek szintén egyedi darabok.

Az első felfüggesztés egy darab telóval rendelkezik, részlegesen elrejtett Fox monoshock-kal a csillapításhoz. Továbbá, mivel a jármű hardtail darab, Nicko csapata egy csillapított felfüggesztéssel bíró ülést alkalmazott, ami tökéletesen harmonizál a retro-futurisztikus hangulattal. A markolatok a Smoked Garage saját termékei, a lábtartók pedig szintén kifejezetten ehhez a járműhöz készültek.

Az indonéz custom iparág híresen magas színvonalú, de ez a jármű tényleg egészen más! És akár hiszitek, akár nem, még motorozható is…

„Valójában nagyon kényelmes, figyelembe véve a jármű hosszát és a súlyát” – mondja Nicko kissé kényszeredetten válaszolva a kérdésre. „Szeret egyenesen haladni …”

Forrás: BIKEEXIF

Szólj hozzá!