Mar
10
2020

Az időutazás fél karral is lehetséges!

Sapka Mester Európa-bajnok motorjáról (szinte) már mindenki hallott. A zárójeles mondatrész miatt azonban érdemes itt is megemlékeznünk újra róla.

A Time Machine nem csak egy backup program Apple gépekre. A Sapka Mester által életre szerelt Time Machine-ről minden motorépítés iránt fogékony ember hallott már.

E vassal lett Motorépítő Európa-bajnok kézmíves barátunk 2007-ben a németországi  Mainz-ban és ez a fantasztikus motor szerezte meg (253 ponttal) a Motorépítő Világbajnokságon az előkelő 5. helyet a freestyle kategóriában!

Time Machine

A motor szíve egy 1200 köbcentis Knucklehead blokk, mely egy japán autó automata sebváltójával gördülékenyen együttműködve hozza mozgásba a „korhű” vasparipát, hogy aztán az őt körülölelő egyedi kipufogórendszeren hangosan távozhasson az égéstermék. A kormány előtt elhelyezkedő patinás szelep csapját kinyitva ismerős sziszegés hallatszik, ahogy a sűrített levegő kiszabadul légrugó „börtönéből”. A finoman ívelt váz része a praktikus tartály, amelyben az atrakcióhoz szükséges levegő tartózkodik. A légrugó-nyomást kiengedve lehet a bölcsőváz alatti merev támaszokra „csodáló-ovációs pozícióba” állítani a múltat idéző, ily módon állítható magasságú oldie motort, amelyen minden fémmunka kézzel készült.

A japán autó mellett Zsiguli, Izs és Trabant alkatrészeket is felhasznált Sapi a kreatív építés során, nem megtagadva korábbi Ural építő „szocreál” korszakát.

A lámpák (Carello Fratelli) a húszas évekből, a váltó a negyvenes évek elejéről, a Mester maga pedig a hatvanas évekből származik. A döbbenetes szerkezet öt hónap alatt született meg, ami hihetetlenül kevés idő egy ilyen unikális freestyle oldie megalkotására. Well done!

In Memoriam H. G. Wells.

Time Machine

Time Machine

Time Machine

Time Machine

Time Machine

Time Machine

Time Machine

Szólj hozzá!