Az időutazás fél karral is lehetséges!
Sapka Mester Európa-bajnok motorjáról (szinte) már mindenki hallott. A zárójeles mondatrész miatt azonban érdemes itt is megemlékeznünk újra róla.
A Time Machine nem csak egy backup program Apple gépekre. A Sapka Mester által életre szerelt Time Machine-ről minden motorépítés iránt fogékony ember hallott már.
E vassal lett Motorépítő Európa-bajnok kézmíves barátunk 2007-ben a németországi Mainz-ban és ez a fantasztikus motor szerezte meg (253 ponttal) a Motorépítő Világbajnokságon az előkelő 5. helyet a freestyle kategóriában!
A motor szíve egy 1200 köbcentis Knucklehead blokk, mely egy japán autó automata sebváltójával gördülékenyen együttműködve hozza mozgásba a „korhű” vasparipát, hogy aztán az őt körülölelő egyedi kipufogórendszeren hangosan távozhasson az égéstermék. A kormány előtt elhelyezkedő patinás szelep csapját kinyitva ismerős sziszegés hallatszik, ahogy a sűrített levegő kiszabadul légrugó „börtönéből”. A finoman ívelt váz része a praktikus tartály, amelyben az atrakcióhoz szükséges levegő tartózkodik. A légrugó-nyomást kiengedve lehet a bölcsőváz alatti merev támaszokra „csodáló-ovációs pozícióba” állítani a múltat idéző, ily módon állítható magasságú oldie motort, amelyen minden fémmunka kézzel készült.
A japán autó mellett Zsiguli, Izs és Trabant alkatrészeket is felhasznált Sapi a kreatív építés során, nem megtagadva korábbi Ural építő „szocreál” korszakát.
A lámpák (Carello Fratelli) a húszas évekből, a váltó a negyvenes évek elejéről, a Mester maga pedig a hatvanas évekből származik. A döbbenetes szerkezet öt hónap alatt született meg, ami hihetetlenül kevés idő egy ilyen unikális freestyle oldie megalkotására. Well done!
In Memoriam H. G. Wells.