Steve McQueen megnyugodhat
Három nap híján pont két éve írtam a Husqvarna két vagány tanulmányáról, melyet még a 2014-es milánói EICMA rendezvényen mutatott be a sokat megélt márka. Akkor (többek között) a következőt írtam a nagyívű tervekről:
„A nagy kérdés persze ugyanaz, mint minden koncepció jármű esetén. Mennyit tudnak/akarnak átmenteni sógorék a tanulmányból a sorozatgyártású motorba?”
Nos, az idei EICMA-n csattanós választ adott szkeptikus felvetésemre a svéd/osztrák motorgyártó. (Sajnáltam is, hogy idén nem tudtam személyesen részt venni a kiállításon.) Merthogy a KTM végül sokkal bátrabban döntött a Vitpilen 701-es és a Svartpilen 401-es végső formatervének elfogadásakor, mint gondoltam volna. Bár a café racer Vitpilen, nyilván gazdaságossági megfontolásokból a szintén remekül sikerült hatkilencvenes, ötödik generációs(nak mondott) Duke alapjaira épül (75 ló, 72Nm, 1 henger, elektronikai csomag) az „urban scrambler” Svartpilen pedig a 390-es Duke-ra (44 ló, 37 Nm), a két végtermék kinézete önmagáért beszél! Európa nyugati felén erre mondják: Shut Up & Take My Money! (A scrambler Husky-ról a cikk végén találtok három fotót.)