Nov
20
2018

Olasz flat track virtus

Alessandro „Phonz” Fontanesi és Marco „San Marco” Filios akár testvérek is lehetnének.

Kábé egykorú, kivart arcok, akik együtt mentek annak idején főiskolára és barátok már húsz éve. Ők a kreatív fejei az Anvil Motociclette ruhamárkának és ők szervezik meg évről évre a Wildays fesztivált is. Megünneplendő két évtizedes barátságukat együtt kezdtek flat track versenyeken is keresztbe csúszkálni a legények. Amikor az Indian megrendelte tőlük a következő képen látható, Scout modelljükből épített motort (Shrimp, #120), „hobbiból” építettek maguknak is egy-egy flat track célszerszámot.

Az Indian Motorcycle által rendelt motorkerékpár a legendás motorversenyző, Albert „Shrimp” Burns után kapta a nevét. Burnsről egyszer majd biztosan írunk részletesen, igazi „motoros gladiátor” volt, akit egy váll- és kulcscsonttöréssel járó (!) baleset sem tudott megakadályozni abban, hogy egy gyors szerelés után visszaüljön a motorra és megnyerje végül az ötmérföldes versenyt a korabeli oválpályán. („Shrimp” 23 évesen halt meg egy hasonló verseny során elszenvedett balesetben.)

Phonz a „Little Boy” (#11) nevet adta a motorjának, San Marco járműve pedig „Fat Man” (#52) néven riogatja a versenytársakat az oválpályákon. A két szerkezet első látszatra nagyon hasonló, pedig nagyon is különbözőek. A Little Boy szíve egy Suzuki DR600-ban dobogott korábban, a Fat Man pedig egy Honda XR600-ból készült. Ahogy az Anvil fiúk mondták:

„Úgy látszik, hasonlóak, de nagyon is különbözőek, pontosan mint az alapítók személyisége. Ugyanolyannak tűnnek, de nem azok. Ugyanazt a célt szolgálják, de különböző módon. “

A Fat Man egy 1995-ös XR600 vázból, és egy 1991-es XR600-as motorjából kezdett épülni továbbá olasz barátaink hozzáadtak egy Keihin FCR 41 flatslide karburátort egy BMC szűrővel. A szerkezet elején, egy módosított Yamaha R6-os villa található és mint a flat track gépeken általában, nincs első féke, de a hátsó fékrendszer új tárcsákat és fékbetéteket kapott. A Little Boy donorja egy kicsit szintén más lett. Phonz a régi Suzuki DR500 vázának kompaktságát akarta, de nagyobb motorral. Tehát a srácok egy 1990-es DR600-as szívet műtöttek át egy 1981-es DR500 vázba.

Csakúgy, mint a Honda esetében, a Little Boy is kapott egy Keihin FCR 41 karburátort BMC szűrővel. A Ducati Scrambler 400-as villákat szintén megdolgozták. A hátsó fék szintén a Dommie-tól származik, a Newfren csapat pedig az új tárcsákat és betéteket szállította.

Az egységes megjelenés érdekében az Anvil mindkét motorkerékpárhoz közel azonos segédvázat épített. Az XR600-on ez azt jelentette, hogy a hátsó traktust módosították a Honda megbízható Pro-Link monoshockjától a két első telóig. Mindkét hátsó részt új Bitubo gátlókkal, rajtszámokkal és alumínium hátsó sárvédőkkel láttak el.

Az üléseknél a fiúk el akartak térni a legelterjedtebb flat track farokszekció megjelenésétől a 60-as évek stílusa felé. Így megépítették a megfelelő nyergeket, a mára Anvil stílusjeggyé vált fekete-fehér mintával. A Honda és a Suzuki végül ugyanazt a tank arculatot kapta. A motorok többi része megegyezik mindkét trackernél: Ariete lábtartók és markolatok, valamint Tommaselli kormány minimális kábelezettséggel. A (Zard) kipufogórendszerek szintén lenyűgözőek!

Ha kíváncsi vagy, hogy a Fat Man és a Little Boy miért viselnek módosított Indian logókat, azért van, mert csatlakoztak az Indian Shrimphez, megalakítva ezzel az Anvil Racing Teamet! A csapat az európai flat track versenyeken vesz részt, Phonz és San Marco pedig reálisan látja az esélyeiket.

„Nem vagyunk profi versenyzők, és ez csak az első év, amikor komolyan elköteleztük magunkat a flat track pályákon.”

Ez egyébként azt jelenti, hogy San Marco már bezsákolt két harmadik helyezést az osztályában, Phonz pedig a negyedik helyen végzett a szezonban! Nem rossz ez két újonctól!

Forrás: BikeExif

Szólj hozzá!