Lotus ülések
Colin Chapman 1952-ben alapította a Lotus gyárat és bár sok kanyar után (Lot Of Trouble, Usually Serious) jutott el a csapat a Forma-1-ben a hét konstruktőri világbajnoki címig, kétségtelenül a legnagyobbak között jegyzik a nevét.
Jól tudja ezt a (japánnevű, de valójában) német Kodewa (Performance Motocycles) cég is, aki megvásárolva a névhasználati licenszet kb. 6-7 éve Lotus C-01 elnevezéssel lőtte rá futurisztikus motorját az utakra.
Azért ők sem ma motoroztak le a falvédőről, a britek Le Mans autóit is ez a team készíti.
A száz darabra limitált motor 180 kilóját a KTM 1195 köbcentis V2-es (RC8 R) blokkjának 200 lóereje hajtja meg, egy hat sebességes váltón keresztül. Egyébként e kétkerekű kinetikus szobor formatervét az a Daniel Simon jegyzi, aki a Bugattinál (inkább Volkswagen Groupnál) is húzta az ívet, a Tron második részében látott „motort” (LightCycle) tervezte, illetve a Tom Cruise féle Feledés (Oblivion) című filmben a buborékhajó megálmodója is ő volt. A vázat a Holzer Group gyártja.
Kis színes: A Gablininál újabban már itthon is megrendelhetőek ezek a különleges autók.