Feb
12
2019

Egy legenda újjászületése

Roland Sands élő legenda. Nyilvánperszenaná.

Ötödik születésnapjára kapott egy kis Suzuki RM50-est. Néhány perc motorozás után úgy pofára esett vele, hogy csontját törte. Ez a „meredek” kezdés azonban nem szegte kedvét (persze a benzinvérű szülőknek sem) és/vagy nyakát, hiszen 15 évesen, tökegyedül átépített egy HD Sporit, 24 évesen pedig AMA 250GP bajnok lett! A következő vidám videóban a „narrátor” dalban mondja el mi történt „mindezek után”:

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ámde. A filmben szereplő számtalan általa épített vas után vessük vigyázó szemeinket egy egészen elképesztő járműre! Nevezetesen egy BMW R9T-ból rajzolt különleges motorra, amelyhez a legendás BMW R7-es (egyetlen példányban létező) prototípusa adta az inspirációt. Az R7 prototípust Alfred Böning 1934-ben tervezte és építette, de sosem került sorozatgyártásba a BMW vezetőinek döntése és a második világháborúnak „köszönhetően”. (Pedig messze megelőzte a korát a világ első teleszkópos villáival és a motort körbeölelő jellegzetes idomaival.)

Szerencsére az unikális Art Deco járművet 2005-ben megtalálták és teljesen restaurálták. Egy ilyen jellegű motorkerékpár értéke ma már szinte felbecsülhetetlen, így, ha nem te vagy „Mr. BMW”, akkor az R7 vezetésének esélye minimális, birtokolni pedig kb. lehetetlen. Roland Sands azonban, mindannyiunk szerencséjére talált valakit, aki számára szintén inspiráló volt egy újragondolt, modern R7-es gondolata.

BMW R7 prototype

A Concept 7 projekt teljes figyelmet igényelt a Roland Sands Design részéről, és végül több mint hat hónapos gyártási és építési idővel járt. Az RSD legények a tervek alapján minden szögből „feltérképezték” a legendás gépet, remélve, hogy a csúcs és a farok között ideális egyensúlyt érhetnek el, tiszteletben tartva a BMW eredeti koncepcióját. A motorkerékpárnak a végén úgy kellett futnia és működnie, mint amilyennek látszik. A design nem egy nagy teljesítményű motort, sokkal inkább egy merev choppert idéz, amely egy fantasztikus, klasszikus darab a modern korba helyezve.

Az „éjféli” kék festék megválasztása a motorkerékpár tulajdonosától származik, aki korábban egy gyönyörű Porsche Speedsterhez használta már ezt a különleges árnyalatot. A szín annyira sötét, hogy szinte feketének tűnik, de a közelebbi vizsgálat során már a mélykék tűnik elő a kerékpár egyedi vonalain.

A vázat és a motort megosztó vonal, melyet az eredeti motorra álmodtak tervezői, sok vitát váltott ki építői között. Az alsó oldalpanelek alumíniumból készültek és az eredeti jármű hangulatát őrzik, egy további elem pedig a vázat és a motort veszi körbe és ezáltal markáns határoló vonalat teremt, tiszteletben tartva az eredeti kialakítást.

A tankot a gyári benzinpumpa alkatrészeivel a saját gyártású acél- és csőkeretre szerelték fel és a hátsó sárvédőt közvetlenül a kerethez hegesztették. Ezt amúgy nem tették volna az építők, de tiszteletben akarták tartani az eredeti terveket. A kézzel készített (dugattyús) ülés a keretben elhelyezett rejtett rugókkal rendelkezik. A hátsó lámpát és a rendszámtáblát az eredetiek alapján Chopper Dave tervezte, ahogy az akril hátsó lámpát is.

Talán a szerencsés „bolygóegyüttállás” köszönhető, hogy az egy modern Indian motorkerékpárból kiműtött sárvédők remekül passzoltak a koncepcióhoz! A kipufogó az eredeti duál darab „kettő-az-egybe” verziója a bal oldalra elhelyezve. (Jobbra problémás lett volna elvezetni az RSD csapat bevallása alapján.) Kis színes: a következő filmben nyomon követhető a speckó kipufogó megérkezése az RSD főhadiszállásra. (Sőt, maga Sands mester is feltűnik…) Utána pedig fotók, fotók, fotók, fotók, és … még több fotó a csoda születéséről! Scrolling a végtelenbe, és továááább! (Mert megérdemli!)

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Szólj hozzá!