Jan
9
2018

BIKEEXIF Editor’s Choice 2017

Ahogy arról a múlt heti cikkemben is megemlékeztem, 2014 óta mutatjuk be a BIKEEXIF „adat-alapú” (oldal látogatások és social megosztások) éves top listáját és 2016 óta a magazin „Editor’s Choice” válogatását.

Ma ez utóbbi lista legutolsó, 2017-es Top10 motorkerékpárját toljuk elétek.  (A 2016-os „Editor’s Choice” rangsort itt és itt találjátok meg). A következő járművek tehát a magazin szerkesztőinek kedvencei, ezért „vállaltan szubjektív” összesítés következik, az építők neve alapján ábécé sorrendben. (Az alap BIKEEXIF listák itt találhatóak meg: 2014, 2015, 2016, 2017.)

Yamaha SR500, Auto Fabrica

A Muharremi tesókat szeretjük. Ebben és ebben a cikkben is méltatjuk érdemeiket. Gaz és Bujar kraft-mesterek tudását a BIKEEXIF olvasói is díjazzák, a 2015-ös és a 2016-os listán is helyet kapott egy-egy általuk épített japán masina. (Egy Yamaha XS650-es a ’15-ös sorban és egy Honda CX500-asból faragott darab a tavalyi felsorolásban.) Figyelemre méltó a Yami kipufogó elvezetésének diszkrét megoldása, ahogy a gázokat elvezető cső bebukik a tankra simuló hővédő alumínium lemez mögé!

BOTT XR1R, Bottpower

A méltán híres, 12 mérföld hosszú, de 156 kanyarral rendelkező Pikes Peak felfutó versenyről már többször beszámoltunk. Nyilván. (Itt, itt és itt.) Ez a kompakt versenygép is erre a veszélyes feladatra született. 150 lovas Buell XBRR szív hajtja karbon kerekét. Úgy tűnik kellő erővel. Travis Newbold mester megnyerte vele az Exhibition Powersport kategóriát a felfutón. Nem véletlenül. A Bottpower csapat feje, David Sánchez gyakorlott „verseny mérnök”. BTW: Tetszik a tank és az alsó idom felirata is. BTW: A menő Kriega motoros táskákat a Route42 showroomban (Bálna Budapest/Hygge) is megtaláljátok.

Buell XB9SX, deBolex

Egy újabb Buell. A dél-londoni csapat tulajdonosa, Calcum Pryce-Tidd szerint az általuk átépített motor „méltatja a gyár erőfeszítéseit, megtartva a motor alapjait, felöltöztetve és feljavítva új alkatrészekkel”. (pl. Panigale 899 villa, karbon kerekek) Calcum ezúttal az ’50-es, ’60-as évek sportkocsijainak megjelenéséből merített ihlett ehhez a szörnyhöz. Abban az időben (is) a csapatok gyakran könnyű alumínium elemekre cserélték az eredeti, nehezebb acél elemeket az autókon.

Ducati MH900E, Gareth Robert

Ez a jármű is Londonból származik. Gareth Roberts filmrendező a tulajdonosa ennek a míves replikának. A rendező hamarosan bemutatja az „Oil in the Blood” című dokumentumfilmjét, így nem nehéz elképzelni, hogy elkötelezett a benzinvérűek iránt. Titánium keret, szénszálas borítások, szintén Panigale 899 villa, Öhlins rugó, S2R lengőkar és Kineo kerekek jellemzik a szerkezetet.

Triumph TR6, Heiwa MC

A BIKEEXIF szerkesztőit, saját elmondásuk alapján, csak kevés választotta el attól, hogy Kengo Kimura két motorját is beemeljék ebbe a listába. (Végül, hogy fair-ek legyenek a többi építőhöz, a BMW R9T Scramblerből épített másik járművet kihagyták.) Persze ez a ’71-es Triumph is különleges darab. Nem véletlen, hogy megnyerte a Yokohama Hot Rod Custom Show Mooneyes Show rendezvényének díját. Grat Kimura-san!

BMW RnineT Scrambler, JvB-Moto

Ugyan két másik csapattól, de azért végül bekerült kettő darab BMW R9T Scrambler a listába. Az elsőt a JvB Team építette. A Kölnben munkálkodó Jens vom Brauck jó munkát végzett, kompaktabb lett a motor, mint az eredeti, a kisebb tank miatt előrehozott ülésnek, illetve a keskenyebb és magasabban elhelyezett kormánynak köszönhetően. A „bulldog” első lámpa, illetve a hátsó kacsafarok idom pedig csak felteszik az i-re a pontot. Ola Stenegärd, a BMW Motorrad design guruja szerint ez a jármű egy gyors „Unimog/Land Rover/bobber mix!”

 

BMW C evolution, Krautmotors

Egy újabb béemvé, de nem ez a lista utolsó bömöse. Ráadásul elektromos! Ennek ellenére nem a praktikusság, ami először eszünkbe jut erről a 72 lóerős Nm-es dragsterről. Ahogy azt már sokszor leírtuk, a Terminator és/vagy Bruce Wayne (A.K.A. Batman) alá már sok motort vizionáltunk oda. Ez a brutális „páncéltörő” szerkezet is ezt a sort gazdagítja. Hála Rolf Reik munkásságának!

Husqvarna TE570, Moto Mucci

Végre egy Husky! Dave Mucci ipari formatervező magának építette ezt az 55 lovas, 118 kilós, 6 gangos kis járművet. Remek darab az eredeti patinával rendelkező vintage Husqvarna tank! Az első lámpa „helyén” (tulajdonképpen mellett) díszelgő hűtőrács pedig igazi bátor döntés! Mivel Dave első építésének még Chicago utcáin, de az újnak már Portland (Oregon) esetenként könnyű terepein is szolgálatot kell teljesíteni, más szempontok vezérelték az építőt. Ez persze látszik a két motor eltérő koncepciójában is.

 

BMW RnineT Scrambler, NCT Motorcycles

Egy újabb BMW. Ráadásul ez is egy RnineT Scrambler. Ezt is egy német ajkú banda építette, csak innen a szomszédból. „Sógoraink” szintén kicserélték a tankot, csak ők egy korábbi klasszikus bimmer (R100 RS) tankját műtötték át a nájntira. Nekem a JvB harmonikusabb megfejtése jobban tetszik, de mint tudjuk, ízlések és pofonok…

 

Kawasaki Ninja H2, Wrenchmonkees

Ahogy az előző darab, úgy az általam egyébként nagyon is tisztelt dán csapat átépítése sem az én világom. (Ez persze semmit sem jelent.) Akkor sem, ha egy ikonikus Ninjából építették a legények ezt a tőlük egyébként megszokottan/visszafogottan monokróm színvilágú járművet. A vas egyébként a híres holland, motoros cuccokat gyártó REV’IT! megbízásából készült el.

A következő képen pedig azt a hat motorkerékpárt találjátok, ami csak kicsivel csúszott le a BIKEEXIF idei „Editor’s Choice” listájáról. Balról jobbra (az óra járásának megfelelő irányban haladva): Revival’s sidecarcross Ducati ST4, Craig Rodsmith’s turbocharged Moto GuzziKrugger Ducati Diavel, Schlachtwerk Kawasaki W650, Titan BMW bobber Thrive’s Harley XL 1200 Sportster.