Oct
15
2019

Az oroszok már a garázsban vannak!

Az elmúlt évben, Dmitry Golubchikov első oroszként nyerte el az AMD motorépítő bajnokság világbajnoki címét!

Akkor a 31 éves férfi egy csodálatos, kézzel készített Yamaha SR400-zal diadalmaskodott, amelynek „Insomnia” volt a neve. (A beszédes név gondolom a sok átdolgozott éjszakára utal.) Dmitrij ezévi alkotása egy Vincent Lightning motor köré épült, de gyakorlatilag minden más kézzel készült a fantasztikus járművön. Dmitrij a Karéliai Köztársaságban született, a finn határ közelében, de már Moszkvában él. Műhelyét Zillers Garázsnak hívják és általában egyedül dolgozik, kivéve, ha magányosan elvégezhetetlenül sok meló jön össze.

A Zillers motorkerékpár egy egyedülálló alkotás, amelyet egy meglévő motor köré épített alkotója. Ebben az esetben a motor egy 1200 köbcentis Vincent Lightning replika, amelyet az angol JMC Classics cég gyártott, amely vállalat egyébként az új Egli-Vincent motorkerékpárok megalkotására is jogosult.

 „Öt évvel ezelőtt vásároltam a motort Angliában” – mondja Dmitrij. „Mindig rajongtam a Vincent motorokért, és mihelyst felmerült a lehetőség vásárolni egyet, úgy döntöttem, hogy átépítem.”

„A motor »új« és már fel lett készítve az aktív motorozáshoz. A szerkezet Dell’ Orto porlasztókkal érkezett, de végül úgy döntöttem, hogy elhagyom őket, és inkább BMW porlasztókat használok majd. A szívócsatornák alumíniumból vannak öntve, és a sebességváltó négy fogaskerékkel rendelkezik.”

Az összes olaj- és üzemanyagvezeték rozsdamentes acélból készült és egyedi gyártású, továbbá Dmitrij nagyon korai Bing karburátorokat használt. A kipufogó szisztéma egy rozsdamentes acélból épített girbegurba rendszer, ahol nincsenek pie-cut hegesztések csak néhány tökéletesen dugaszolt hegesztésű cső, amely végül egyetlen hangtompítóba torkollik. A motorkerékpár váz, az első villa és a vezérlőkarok szintén rozsdamentes acélból készültek, az ülésegység, a rudak és az üzemanyagtank pedig alumíniumból.

Mielőtt motorkerékpár építésre adta volna a fejét, Dmitrij „feketeöves” motorsport mérnökként tevékenykedett. Ennek a professzionális tevékenységnek a során csiszolódtak ki lenyűgöző gyártási képességei. Mivel ez egy high-end show-motor, a gyártás sem volt egyszerű. A villák duolever kivitelűek, hasonlóak a BMW K sorozatú motorkerékpárokon használt modellhez.

„A fő előnye ennek az, hogy a kormánymű egy rudazattal van összekötve, így az útról érkező rezgések elszigeteltek maradnak” – mondja Dmitrij.

A kerekek szintén egyediek, krómozott acél peremmel és Avon Cobra gumikkal borítva. Az egyes keréktárcsák belsejében lévő középső rész alumíniumból került legyártásra, és kerekenként húsz küllővel van ellátva, melyek mindegyike külön-külön CNC-megmunkálással készült. Alaposan megvizsgálva, látszik, hogy a féktárcsák és féknyergek az egyes kerekek küllőjén vannak elhelyezve. Maguk a tárcsák öntöttvasból készültek.

„A fékfolyadékot szállító vezetékek átmennek a kerék közepén” – magyarázza Dmitrij. „Maga az agy üres.”

Még a fékbetéteket is egyediek, újra felhasználva egy kuplungszerkezet súrlódólemezének anyagát. A kivitelezés nonplus-ultra, és a formatervezés is lenyűgöző: figyeljétek meg például, ahogy a hátsó keretcsövek átkígyóznak a krokodilbőrrel (!) borított ülés alatt, hogy elöl egyben jelenjenek meg újra! Ez az egyetlen cső azután meghajlik az osztott benzintartály felett, egy második csővel harmonizálva közvetlenül a tartály alatt, tartókonzolokkal erősítve, amelyek a hengerfejekhez vannak rögzítve.

A rudak egyébként önmagukban is műalkotások, ahogy antilopszarvként görbülnek és karcsú karokkal díszítve éles kontrasztot mutatnak a közvetlenül alattuk alkalmazott műszaki megoldások bonyolultságával.

Ha szívesen megnéznétek élőben is ezt a rendkívüli járművet, türelemre van szükségetek, ugyanis csak 2020 októberében, a következő AMD világbajnokságon, Kölnben mutatják majd be a nyilvánosság számára. Hosszú idő lesz kivárni ezt az élményt, de szerintem megéri! Remélem, hogy az AMD bírói ugyanúgy érzik majd…

Forrás: BIKEEXIF

Szólj hozzá!