Mar
12
2024

Motokouture Buell

A baby-boomerek és az X generáció még biztosan emlékszik a BRG vállalat (Budapesti Rádiótechnikai Gyár) sárga gumigombos, „szalagfaló” MK27-es magnójára.

A legcudarabb verzió Hulk-zöld színben riogatta a vásárlókat, amelyen rémisztő kontrasztként, sztefnkinges fogsorként vigyorgott az említett sárga gombcsoport. Ennek a legendás magnetofonnak a „dizájnjával” szemben, a ma bemutatandó MK24-es kinézete már nem (csak) az X generáció, hanem a nagy versenyfutásban (úszásban?) Y kromoszómával rendelkező spermium diadalából született egyedek (aka/gyk férfiak) örömét is szolgálja.

A Motokouture nevű (nomen est omen) belga cég már több mint egy évtizede örvendezteti meg épített motorokkal a benzinvérű társadalom jeles tagjait. (Bespoke motorokkal, ahogy ők aposztrofálják járműveiket.) Az MK#24-es előtti két projekthez (MK#22, MK#23) ugyanazt a típust választották donornak, egy BMW R9T-t, amelyről itt és itt és itt is írtunk már. Érthető a választás, a bajorok pont ezzel a céllal alkották meg ezt a motorkerékpárt a BMW Motorrad kilencvenedik születésnapjára.

A ma bemutatott motort egy Buellből építették a fiúk. (A SapkaMűvek által épített, szintén Buell alapú, motorépítő világbajnoki ezüstérmes (!) bestiájáról pedig ebben a cikkben számoltam be.) Nagy kár, hogy 2015 tavaszán újra csődvédelmet kért és 2017 februárjában pedig bezárt a gyár. Azóta pedig Erik Kitartó” Buell, Fuell néven (WTF?), két ex-F1-es arccal, elektromos motorokat (és bicikliket) épít. Az Erik Buell Racing cég vesszőfutása és „főnix-kálváriája” pedig elvezetett a 2021-es újabb (szokásos) feltámadásig. (Az új vezérigazgató, Bill Melvin szerint 2024-ben 10 új modellt szeretnének bemutatni…)