Csillagközi Café Racer
Sokféle téma inspirálhat egy motorépítő bandát. John Ryland, a Classified Moto vezetője ennek az „ultra-naked” kétkerekűnek a megalkotásakor például vintage űrjárművekből nyert ihletet!
John egyébként az űrutazás aranykorának nagy kedvelője. Saját bevallása szerint az Apollo-program járműveit nézegetve vetette papírra, a végül Star Strucknak elnevezett motor első skicceit. Mivel néhány éve magam is láttam élőben a Kennedy Space Centerben a kérdéses járműveket és eszközöket, valóban könnyű észrevenni a párhuzamokat. A váz „quasi-fehér” színe (ahogy a BikeExif újságírója nevezi), a hegesztések, az olajtartály design is ezt a stílust viszik tökélyre.
A benzintartály sapkája is egy igazi retro darab, bár a kis Cessna, melyről átműtötték, „kissé” alacsonyabban közlekedett, mint az Apollo Mission korabeli eszközei.
DONOR: 1976-os Honda CB750K, FOTÓK: Adam Ewing, ELSŐ KERÉK: 2009-es Yamaha YZF-R6, ELSŐ FÉK: 2009-es Yamaha YZF-R6, VILLA: 2006-os Triumph Sprint ST, HÁTSÓ GÁTLÓ: Progressive Suspension 465, HÁTSÓ KERÉK: 2006-os Triumph Sprint ST, GUMIK: Metzeler ME880 (első), Shinko Raven (hátsó), TANK:Honda CB500 (módosított), MOTOR: (836 köbcentis) Wiseco, KIPUFOGÓ: Vance & Hines “négy-az-egybe” (módosított), ÜLÉS: Custom. Bőrborítás Roy Baird, AKSI: Shorai (Lithium Ion)
„That’s one small step for man, one giant leap for mankind.”
Arról pedig, hogy az Ohio-ból származó Armstrong „man”-t vagy „a man” mondott, talán a következő csütörtökök egyikén értekezünk majd. Bónusz tartalom gyanánt pedig a cikk végére csatoltam néhány fotót, amelyet a Kennedy Space Centerben (igaz, már a modernebb eszközökről) lőttem. Az utolsó képeken a két felrobbant űrsikló, a Challenger (1986) és a Columbia (2003) egy-egy darabja látható.