May
30
2017

Seven

A Harley Davidson márkáról manapság már mindenkinek csak 2,5 – 3 mázsás motorok jutnak eszébe. Pedig nem volt ez mindig így.

Itt van például a harmincas évek első felében, pusztán 12 példányban (!) legyártott Harley Davidson CAC Factory Speedway. Ez a motor inspirálta Jeremy Cupp (LC Fabrications) motorépítőt a ma bemutatandó „eklektikus”, ‘SEVEN’ névre keresztelt kétkerekű megalkotására. Az eklektikus jelzőt persze nem a stílus leírására használtam, hanem a felhasznált Buell, Ducati és Triumph elemek sokszínűségére. (Egyébként a Tracker.42 is mutat hasonló karakterjegyeket.)

Jeremy egyik apja hegesztő, a másik pedig gépész volt, tehát mindkettőtől már gyermekkorában megtanulhatta az alapokat. „Ahogy mindig, most is a motorral és a kerekekkel kezdtem a tervezést.” – mondta az építő. Előre végül egy 23 inches kerék került, hátra pedig egy Harleytól „kölcsönzött” 21 inches. Mindkettő koral-zöld színt kapott. Első fék persze, a speedway racer stílusnak megfelelően, nincs a motoron. A hátsó, Buell-szerű rotor két Jaybreak féknyerget és két főfékhengert kapott.

A tank, a sárvédők és a többi lemez polírozott alumíniumból készült. Remek történet, hogy miként tanulta meg ezt a technikát Jeremy. „A 2012-es AMD rendezvényen Robin érdeklődött nálam az előző építésem (Old Black) szögletes tankja iránt. Akkor mondtam el neki, hogy azért lett szögletes a tank, mert akkor még nem tudtam ívelt lemezeket gyártani. Miután a cikk megjelent, komoly motivációt adott, hogy megtanuljam ezt a technológiát is, akár polírozott végső megjelenést adva a lemezeknek.”

Szólj hozzá!