Feb
18
2020

Vanguard Roadster 10 milláért New Yorkból!

Tőlem nem szokatlanul, egy vaskos képzavarral indítván a mai cikket: több mint fél évtizede a Bienville Studio után egy újabb cég motorozott ki a Confederate köpönyege alól!

Ahogy akkor írtam: „… A történet ismerős. Adva van egy fickó, aki klassz dolgokat csinál egy cégnél, aztán azt gondolja, hogy még klasszabb dolgokat csinál6na a saját cégénél. J.T. Nesbitt is így tett. A Confederate Műveknél húzta az ívet (többek között a legendás Wraith és a G2 Hellcat modellek is az ő művei), aztán lelépett és megalapította a Bienville Studiót. Nyilván sok szkeptikus szempár és mondat követte a kiugrását.”

Matthew Chambersé, a Confederate alapítójáé biztosan.

Két egykori Confederate board tag, Francois-Xavier Terny és Edward Jacobs gondolta azt, hogy nekik is érdemes munkát adni néhány méregdrága CNC gépnek, ezért a Nagy Almában megrendezett New York-i Motorkerékpár show-n csatasorba állították a Vanguard (nomen est omen) nevű roadstert. (A motorról röviden: 1917 köbcentis V-twin, 21 literes tank, Öhlins villák, Brembo négy dugattyús fékek, hat sebességes váltó, Metzler ME880 gumik, kb. 250 kg önsúly, integrált kipufogó, tolatókamera a digitális műszerfalon.) BTW: Azóta nem sokat hallottam a cégről, ami nem jó jel… (Igaz, a Confederate is Curtiss Motorcycle Company lett közben.)

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

Vanguard Roadster