Jul
28
2020

Kompresszoros agresszor

Max Hazan motorjai önmagukért beszélnek!

Tökmindegy, hogy egy darab Royal Enfield erőforrást, avagy kettőt (!) épít be ezekbe a műremekekbe, a végén a kész kegytárgyak általában bejárják a világsajtót. Nem történt ez máshogyan az e cikkben bemutatandó, KTM erőforrás köré épített járművével sem. A Mester azt sem rejtette véka alá, hogy nem több ezer kilométeres túrákra tervezte ezt a 2017-es motort annak idején.

„Ez egy olyan valami, aminek két kereke van és jó móka volt megépíteni. Nem volt szempont, hogy praktikus is legyen.”

„Az ötlet még akkor pattant ki a fejemből, amikor egy off-road baleset után „lábadozva” az első motoromat csináltam apám műhelyében. Szinte a semmiből építettem azt a járművet komoly szerszámok nélkül,  bicikli alkatrészekből és egy Honda GX erőforrásból, amit az eBay-en vettem 89 dollárért. A motor végül sokkal gyorsabban ment, mint gondoltam, ezért már akkor elhatároztam, hogy a következő vas, amit kreálok, már motorkerékpár alkatrészekből épül majd meg. Úgyhogy ennél az építésnél is az volt az ötlet, hogy valami hasonlót csinálunk, mint amilyen az első motorizált biciklim volt, egy könnyű, olcsó és gyors járművet. A KTM RFS (Racing Four Stroke) erőforrás tökéletes. Ennek van a legtisztább alakja a modern type-450-es motorok között, könnyű vele dolgozni és relatív golyóálló.”

Max a Craigslist-en történt rövid vadászat során hamar rátalált egy KTM 520-asra, ráadásul egy teljes Öhlins setup-pal. A motor kapott még egy AMR350-es (Aisin) kompresszort is. Benzinkutat nem sokszor fog látni a végül 111 kg súlyú, 85 lóerős KTM, ugyanis 110-es oktánszámú versenybenzinnel lehet csak a szomjúságát oltani. (Ehhez a megfelelő koktélról egy Keihin FCR41 karburátor gondoskodik.) Izgatottan várjuk hát a Hazan Motorworks következő projektjeit!

Szólj hozzá!