Dec
12
2023

Egy test, egy lélek

Ulfert Janssen, a Gannet Design tervezője nem fél pályamotort tervezni és ehhez nem rest inspirációért több mint fél évszázadot visszautazni az időben.

Sprinter névre keresztelt kinetikus szobrának donorja ezúttal a legendás Moto Guzzi Otto lett az ötvenes évekből. Az 500-as V8-as (!) versenyszörnyet ’55 és 57 között gyártották és nyolc darab Dell’Orto karburátor gondoskodott a megfelelő levegő/benzin arányról.

Szomjas egy szerkezet lehetett!

További cikkek az általa tervezett motorokról itt: cikk-1, cikk-2, cikk-3, cikk-4.

Moto Guzzi Otto

Az első versenyidomról rögtön A leggyorsabb Indian című film rekorder motorja jutott eszembe. Nem véletlenül, hiszen ezek az (aero)dinamikus vasak a sebességről szóltak/szólnak, nem a kényelmes utazásról, vagy egy könnyed hétvégi motorozásról. Ulfert egyből két verziót is tervezett. Az orr résznél leszorító szárnyakkal ellátott jármű bizonyára a rövid vágtákra, míg a lámpával is felszerelt verzió a hosszú távú versenyekhez lehet remek eszköz. A kormány persze mindkét rohanógépnél viszonylag alacsonyan helyezkedik el, hogy pilótájuk egy testté (és lélekké) válhasson az első idommal.

Sprinter by Gannet Design
 
 
Moto Guzzi Concept