Mar
28
2017

Ezüstérmes szamuráj a világ leghíresebb felfutó versenyén!

Robert De Niro végig-lövöldözte, illetve a Keanu Reeves szét-kardozta filmek miatt megtanul6tuk, hogy azokat a szégyen-jelölte szamurájokat hívták róninnak, akiknek megölték az urát.

 A 47 ronin igaz története egyébként az 1700-as évek legelején esett meg (kb. ekkor játszódik Az utolsó szamuráj című Tom Cruise film is), amikor egy klasszikus, FÉRFI – gerinctelen szóvarázsló (Aszanó nagyúr vs. Kira MC) ütközésében az előbbinek kellett szepukkut elkövetnie a saját gyomrán. Az így gazdátlanul maradt 47 szamuráj pedig, egy év múlva egy korrekt bosszú keretében megsemmisítette Kirát, majd Aszanó sírjánál rituális öngyilkosságot követtek el, hogy elkerüljék a börtönt és így tisztázzák a saját és uruk becsületét.

Valószínűleg ez a story vezette a Magpul Industries csapatát is, amikor a nagy sikerű (Bike EXIF 2014 Top10-be beválogatott), 38-40.000 dolláros, Buellből épített sorozatukat Ronin 47-nek nevezték el. (BTW: Sapka brigádvezető világbajnoki ezüstérmes Buell átiratáról itt írtamÉs itt.) A roppant sikeres motor fontos szerepet kapott a The Ride: 2nd Gear kiadványban is. (Fantasztikus könyv! Aki szereti az épített motorokat, KÖTELEZŐ olvasmány! Már az első gyűjtés is klassz volt, a második verzió pedig méltó a nagy elődhöz.)

A Magpul Team e nagy siker után azonban nem pihent meg a babérjain, hanem fejébe vette, hogy építenek a Roninból egy versenymotort, amely a méltán híres Pikes Peak hegyi felfutó megmérettetésen bizonyít majd. (Itt írtunk e versenyről és a magyar vonatkozásáról.) A projekthez meghívták Travis Newboldot, aki egy 450 köbcentis dirt motorral nyerte meg egykoron a felfutót, továbbá Johnny Schwaig technikust és csapatát, hogy növelje a teljesítményt és csökkentse a szörny súlyát. (A végeredmény 185 lóerő és 170 kilogramm lett. Magyarán több a LE, mint a KG, ami a Krúdy álmoskönyv szerint jó jel.)

A Ronin szívét ezúttal egy EBR 1190RX motor biztosította, nem a 1125-ös Buell, mint korábban. Szorgosan dolgoztak a CNC gépek, Brembóék küldték a fékeket, BST szállította a szuperkönnyű karbon kerekeket. Összeállt a nagy mű! A koronát a járműre a különleges fényezés rakta fel, melyet a 80-as évek egyik híres anime sorozata, a Genesis Climber Mospeada inspirált. A vasat végül a 47 ronint vezető szamuráj után Ōishi Yoshionak nevezték el és egy gyári építésű Honda CBR1000RR után második lett a híres coloradói versenyen! Nem semmi!

Videó a versenyről magáról, a cikk végén található! (2:05-nél érdemes észrevenni azt a kis finom “lábletételt”!)

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
Szólj hozzá!