Jul
24
2018

Jobb a fék, mint a fake

Ritkán (utoljára decemberben) mutattunk be KTM-ből épített motort. Ezzel a cikkel vezeklünk.

Ezt a darabot egy 2015-ös Duke 690-esből építette Ryan Stephen, aki egyike az ismert fiatal motorépítők lelkes csapatának. Ryan egyébként „civilben” a Hayes Brake cégnél tervez és tesztel fékrendszereket, szabadidejében pedig szupermoto és „jeges” versenyeken vesz részt, illetve szaktudásával támogatja a Scheibe Racing/Hayes Brake BMW versenycsapatát. Az ifjú mérnök Racineban él, Wisconsin államban, harminc mérföldre Milwaukeetól.

„Ezen a tájon, a Harleyval és az Indiannal a »hátsó udvarban«, a motorkerékpárok iránti szeretetet az anyatejjel együtt szívjuk magunkba. Az építés általában a hosszú téli estéken és a hétvégéken történik, ezért komoly időnyomás volt rajtam, hogy a KTM kész legyen a Motorcycles as Art Show-ra Sturgisben.”

Egyébként ez az első KTM Ryan életében. Az ifjú építő öt órát vezetett, hogy egy nyugdíjas úriembertől elhozza a motort, aki csak 1500 „nyugis” mérföldet rakott a járműbe az évek során.

„Egy olyan utcai motort szerettem volna építeni, ami több óra motorozás után, a nap végén mosolyt csal az arcomra.”

Bár a jármű végül eléggé extrém kinézetet kapott, a változtatás nem ment a funkcionalitás kárára. „Az alkalmankénti versenynapokon való részvétel lehetőségével a fejemben, 100 százalékban meg akartam tartani az OEM alkatrészek megbízhatóságát, ahogy az üzemanyag tank kapacitását is. A KTM jó munkát végzett ezen a téren is.”

A gyári tank egy custom alumínium panelt kapott, amelynek elkészítésében a legendás Craig Rodsmith segített.

„Több száz órát töltöttünk el a fém megmunkálásával és a CNC munkákkal, ezért nem akartam elrejteni mindezt a szem elől. A paneleket kézzel csiszoltuk le és amikor már 100 százalékosan tökéletesek voltak, csak akkor raktuk be a »sütőbe« . A fekete porfesték bevonat jött először, aztán újra lecsiszoltuk, hogy a fekete felület nagy részét eltávolítsuk. Mindez után pedig újrafújtuk az egészet egy színtelen bevonattal, hogy megvédjük a lecsiszolt alumínium felületet.”

P.S.

Ryan, a cikk elején említett kompetenciáját felhasználva, a teljesen saját fejlesztésű fékrendszer összes elemét Hayes Brake elemekből rakta össze. Naná!

Szólj hozzá!