Mar
17
2020

Japán tracker török átirata a bajorok ellen, némi svéd felhanggal

Ezúton (virtuálisan) megszaggatom motoros dzsekim, letépem (vélt) rangjelzéseimet és hamut szórok a bukósisakomra!

Rájöttem ugyanis, hogy a BMW Motorrad (és persze az R9T modelljük), illetve a scrambler vasak agyondicsérése mellett elhanyagoltam a Yamaha Yard Built motorok bemutatását. Pedig nem érdemlik meg. Ugyan tényleg aktívabban és tán ügyesebben is (több euróból?) kiabálnak a bajorok, a japánok Yard Built sorozata is tartogat néhány kellemes meglepetést.

Ilyen például a BikeEXIF 2016-os kiadói listájának egy XSR700-ból, az isztambuli Bunker Custom Cycles által épített darabja, amely ügyes optikai hatásokkal és a ’80-as évek fényezésével emeli magát egy magasabb esztétikai szintre. Mellesleg Dealer Dani 700-as ikszeserének jubileumi fényezése is frappánsan korrigálta, a tank egyébként (szerintem) nem teljesen eltalált formáját.

A Bunker Custom alapítóitól, a Uzer tesóktól nem áll távol a vagányság és a marketing, hiszen Can a török Vans gördeszka csapat oszlopos tagjaként koptatta az aszfaltot, Mert pedig digitális reklámokkal foglalkozott, mielőtt motorépítésre adták a fejüket.

A motor Super Ténére kereket (elől 19 inch) és Goldentyre GT201-es „mindenes” gumikat kapott, továbbá egy MT-09-es upside-down villáit is megtalálhatjuk a vason. Ezzel a szettel tehát kissé bátrabban hagyhatja majd el az épített utat a kalandvágyó tulaj, ahogy az e cikk legvégén található videóban meg is teszi. A Biltwell markolatok és egy FZ-07-es sebességmérője tovább színesítették a motor alkatrészeinek körét. Az eredeti zárrendszert megtartott, de újragondolt velúr ülés sima felületet kapott és hat centiméterrel magasabban helyezkedik el, mint az eredeti ülés. A benzintank, a sárvédők, az oldalpanelek és a hűtő borítását is két milliméteres alumíniumlapból oldották meg a testvérek. Markáns darab a szintén az építők által gyártott acél kipufogó rendszer, egy kis Akra’ konverter „rásegítéssel”.

Egyébként szerintem igaza van a BIKEEXIF betűvetőjének, tényleg kissé az általam is nagyra tartott és valóban bátor Husqvarna Vitpilen 701-es koncepcióra hajaz az elkészült Yamaha. (A 401-es modellekről itt írtunk korábban.)

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
Szólj hozzá!