Jul
4
2017

Max duplamotoros kinetikus szobra

Max(well) Hazan. (Nomen est Omen.) Szerintem nem motorokat, hanem valójában kinetikus szobrokat épít a pasi. Kétszer nyerte el a Pipeburn ’Év motorja’ díját.

Saját elmondása szerint gyakran az épülő kétkerekű motorja határozza meg, indítja el a vezérhangyát a fejében. A muskétás (The Musket) nevű unikális alkotásának születésekor is pontosan így történt. Max (újra) fogott egy Royal Enfield 500 köbcentis erőforrást, de még mielőtt nekilátott volna, hogy ismét köré építsen egy remekművet, (a biztonság kedvéért) ezúttal még egy ugyanilyen motort is beemelt a projektbe! Nem viccelek! Aniket Vardhan segítségével a két darab Royal Enfield szívből egy 1000 köbcentis, 55 lóerős V-twint kreált „Mad” Max barátunk! Nem csoda, hogy a mamut „cipelését” végül két óriási BF Goodrich Silvertown autógumira bízta. (Négy másik gumi szett tesztelése után.)

A bobber elemei közül egyébként (majdnem) MINDENT kézzel csinált Max, csak az említett gumikat, a kerekeket és a lámpát vásárolta külső forrásból. Ez a tény persze amellett, hogy kiemelkedő gyártási tapasztalatot igényel, széles lehetőséget biztosít az egyes elemek összehangolására és optimális megtervezésére is. Hazan mester először egy hatalmas papírdarabra vázolta fel a motort eredeti méretben, majd kiakasztotta ezt a lapot a munkapad mögé. A tankot és a sárvédőt .16-os és .18-as 6061-es alumíniumból, az ülést 15 réteg lakk+poliuretán réteggel bevont diófából kreálta a művész. Kalap le, láb megroggyan, szem lesüt, tisztelet adózik, a grat sokszoros!

A remek fotókat Sinuhe Xavier készítette. Félreértések elkerülése végett közöljük, hogy a cikk végén található interjúban egy másik Royal Enfieldből épített motorról (és előtt) beszél Max barátunk. (Ebben a járműbe még „csak” egy RE szívet épített be a motorépítő guru.)

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
Szólj hozzá!