Mar
27
2018

GannetXNumbnut – Moto Guzzi V8 Evocation

Még mielőtt egyetlen sort is bepötyögtem volna, megfogadtam, hogy nem gyártok blogposztokat épített motorokról. Ennek oka viszonylag egyszerű: az utóbbi néhány évben rengeteg motor épül, ezek közül viszont csak néhány érint meg igazán, és arra sincs kapacitásom, hogy egyenként végig nézzem őket. Egyszóval, a véleményem nem lehet eléggé releváns.

Viszont amikor annak idején levelet kaptam Ulfert barátunktól, már tudtam, csapdába estem, fogadalom ide, fogadalom oda. Ahogy azt már bemutattuk korábban, Ulfert egy menő, svájci formatervező cég, a Gannet Design atyja, mellékállásban pedig az időközben kultikussá váló Le Container blog társszerzője, alapítója. Ulfert varázslatos történetét egyébként itt olvashatjátok:

Már a motor látványától is zavarba jöttem, hiszen mindenki tudja, aki jártas a motorsportban: itt nem csupán szellemidézésről volt szó, hanem akkora asztaltáncoltatásról, amelynek hallatán a helyi hitközségek feltehetőleg visszaadták a működési engedélyüket. A Gannet Design ezúttal azt kapta feladatául, hogy idézze meg a gyorsasági motorsport egyik legsötétebb unikornisát, a nyolchengeres Moto Guzzit, amely végül a valaha gyártott tíz legrosszabb versenymotorok közé is bekerült.

A korrajz szerint ez volt az a motor, amelytől mindenki rettegett, és amellyel oly keveseknek sikerült a célba érkezés. Ennek ellenére a maga 148 kilogrammos súlyával, és 78 lóerejével a mezőny egyik leggyorsabbja volt. A nyolchengeres, nyolc Dell’Orto karburátorral szerelt dög 275-el repítette lovasát a belga Spa-Francorchamps-i pályán.

Apró megjegyzés, hogy a V8 1955 és 1957 között futott a Grand Prix pályákon.

A motor megépítésére, és tervezésére a holland Vanguard Clothing ruhagyártó cég adott megbízást, mely végül a Gannet Design, és a holland Numbnut Motorcycles motorépítő cég koprodukciójaként vált valósággá. (Vanguard videók itt.)

Az alapot egy ezernégyszáz köbcentiméteres Moto Guzzi Eldorado adta, mely hengerűrtartalom csaknem a háromszorosa az eredetileg ötszáz köbcentis versenymotoréhoz képest. Így első ránézésre persze olyan érzésünk támad, mintha egy óriásnak épített telivérről beszélnénk, mégis beleszeretünk. A Numbnuttól egyébként sem áll távol ez a fajta a koncepció. Nemrég, szintén a Gannettel karöltve, megépítették a közelmúlt egyik legnagyobb port kavaró cafe racerét egy Yamaha XV950-ből.

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8

Moto Guzzi V8