A Harley Davidson 1930-tól 1936-ig gyártotta ezt a léghűtéses, négyszelepes modellt két különböző űrméretben. Ez volt a vállalat első oldalt szelepelt motorja. A 31 lóerős, 3711. (!) VL-re (pontosabban annak fotójára) a restaurátor, Mórocz „Művész” Zoli egy szigetszentmiklósi börzén lelt. Hat év alatt négyféle kipufogó volt a motoron, míg sikerült ráakadni egy angol mesterre, Steve Slocombe-ra, aki VL-ekre specializálódott. Az ő könyvének segítségével derült fény a pontos technikai adatokra. A blokkon szükséges gépmunkákat Csík József végezte. Az építés legfontosabb szempontja természetesen az 1930-as évjárat típustisztasága volt. A felújítás másfél évig tartott. Az elkészült motorkerékpár rendkívül pozitív visszajelzést kapott a veterán motorokkal foglalkozóktól, amit mi sem bizonyít jobban, mint a 2008-as Oldtimer Show Nagydíja!
A különleges veterán motorról a Totalbike ebben a cikkben, a blogger42.hu pedig itt számolt be, továbbá a fotókat ebben a Flickr albumban találjátok meg.